reklama

Mami, neposudzuj ...!

Je kryštálový. Viem to už bezpečne. A je to vlastne jedno. Môj najväčší učiteľ.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Cestou zo školy sme mali s Andrejkom debatu. Spomenul si na Sašku, postihnuté dievčatko na invalidnom vozíku. Saška vyrastá v domove. Rodičia sa jej po narodení vzdali a za celý čas jej dvanástich rokov ju boli pozrieť iba tri razy. Stretli sme ju na návšteve u našej kamarátky. Dojala ma vysoká schopnosť taktu môjho – vtedy päťročného – syna. Odvtedy  Andrejko Sašku občas spomenul .... Často sa pýtal, čo sa jej stalo s nôžkami, s rúčkami a ešte:

- „Mami? A prečo Saška vyrastá v domove?“

- „Pretože ju rodičia nevedeli, nechceli alebo nemohli vychovávať. Neviem.“ (viem, ale je dosť kruté hovoriť ti o tom)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- „Mami, ale ako môžu rodičia nechcieť svoje dieťatko??? Ako ho môžu odložiť???? Ty by si ma nikdy neodložila, že nie?!?!?!“

- „Nie, miláčik. Ty SI MOJE MLÁĎATKO. VŽDY a NAVEKY, nech by bolo čokoľvek .. Zlatinko ... možno ich zaskočilo, že Saška sa narodila postihnutá ... možno sa nevedeli o ňu starať ... nezvládli to ... ťažko povedať. Nesúďme ich, keď ich nepoznáme ... Ale chápem, že ťa tá možnosť vydesila. Nie sme dokonalí a všetci občas konáme nesprávne ...“

Pokračovali sme ďalej v ceste, v debatách. Asi po pol hodine išla oproti nám mladá mamička s približne dvojročným dieťaťom v kočíku. Deco mrnčalo a zjavne sa mu niečo nepáčilo. Mama naň skríkla „Prestaň!!! Si otravný!!!“ a mňa až tak vystrelo ... To milujem, keď dieťaťu (ktoré sa iba snaží vyjadriť spôsobom, ktorým vie, nejaký svoj diskomfort) matka zastaví prívod emočného kyslíka takýmto spôsobom ...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezdržala som sa a polohlasne som zafrflala

- „Ty si čo za mama, keď takto pristupuješ k svojmu mláďaťu? ...“

- a zdola sa ozvalo: „Mami, nesúď ju ... možno má zlý deň a iba sa nevedela ovládnuť. Veď aj tebe sa to stáva. A mne tiež ... “ - V sekunde ma prevychovala moja malá najdrahšia bytosť a žiarivo sa na mňa pozrela. A ja som jej poďakovala.

Ľubica Macková

Ľubica Macková

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

ČAS SÚPERENÍ POMINUL.ĆAS VEDOMEJ SPOLUPRÁCE NASTAL.ABY SME JU MOHLI REÁLNE ROZVÍJAŤ, POTREBUJEME ROZUMIEŤ SAMI SEBE ZVNÚTRA.OSOBNOSTNÝ ROZVOJ NIE JE MÓDA, ALE NEVYHNUTNOSŤ. CHCEME BYŤ VEDOMÍ V UTVÁRANÍ VLASTNÝCH ŽIVOTOV? Zoznam autorových rubrík:  PeniazeDeckovinyFilozofiaPoéziaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu